Werk  |  Identiteit  |  Logo ontwerp

Chocomedia  |  Logo ontwerp

Voor 'Chocomedia - De lekkerste manier van communiceren', heeft Vier Hoog het logo ontwikkeld.

Doelstelling was een logo creëren wat in één oogopslag liet zien waar de onderneming voor staat. Gezien chocolade geen vaste vorm heeft was dit een hele uitdaging. Ook was het erg belangrijk dat het logo uitgevoerd kon worden als print op bonbon, in relief-chocolade in verschillende chocolade-kleuren én als contour; zodat het logo tevens als een ambassadeur fungeert die de verschillende technieken van Chocomedia kan laten zien.

Het logo heeft een opvallende cacaoboon als ‘o’. De cacaoboon staat symbool voor de basis van chocolade, waarna het na bewerkingen tal van vormen aan kan nemen; het onderscheidend vermogen van Chocomedia.

Verder heeft het logo een gestileerde tekstballon, die tevens als kader fungeert en het woordmerk ‘draagt’.
De tekstballon staat voor het communiceren/praten. Het tekstballonnetje is ook een subtiele verwijzing naar een app-icoontje.

De kleuren van het logo is een ‘smakelijke’ chocolade-bruin, tezamen met een mooie diepe rood; die ook op een print-bonbon (transparante inkt) goed overeind bleef. De rode kleur refereert tevens naar de typische kleur van een cacao-boon.

Voor meer informatie: http://www.chocomedia.nl

Delen via:

Er wordt gewerkt aan een nieuwe website

Bekijk de oude website